(​(​LaRRy BuTTz​)​)

by toby bryan

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

      name your price

     

1.
03:56
2.
3.
03:32
4.
5.
6.
7.
8.
05:07
9.
04:21
10.
11.
03:53

credits

released February 10, 2016

tags

license

all rights reserved

about

toby bryan Los Angeles, California

:)

contact / help

Contact toby bryan

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Track Name: 0
so larry buttz is who you want to be, you're stoked on that, yeah?
so you are through with being stupid, drunk and broke and fat assed?
so you have made that list of all the things you want to do with life?

yeah....

the valley programmed you to think that you had something missing
but larry gave you something
pictured-talked you through your vision
you're feeling leary
you are focusing on this decision

yeah.............

my heart is in it and my mind is
behind it
i'm just beginning
like i just came out a vagina


so you are larry now, that's really who you want to be, huh?
you've donned the goggles and it's red as far as you can see, huh?
but you've had a lot to get through
you soaked it up like a sponge
we all value you(you), you know we think you're the one.
we will always have the messages he left on our tongues.... yeah......

my heart is in it and my mind is
behind it
i'm just beginning
like i just came out a vagina
Track Name: LArryBUTTz//filling uppp
i worked at a place that served sugar in cups
i spent all my pay checks on filling em up
i wrote on the pavement then
i didn't give a fuck
but it would wash away
cause it was done in chalk

my house was the cult at the top of the hill
the mountains are where we would chill
where the founder of the town was killed
where the skinheads would sell they're pills
larry wrote his name on the side of a motherfucking rock
and i think that it's down there still
and i think that it's down there still.........

when i was 18 i was chomping at the mother fucking bit
so i grabbed some things and split
and i slept on larry's couch
till the springs fell in and bed got jammed and the cover turned the color of shit
and he told me that i had to move out
when i was like 10 LB and i used to plug in
till something fell out
and then we found some weed on the floor
in the corner of this place that purported to be like a kind of a health food store
and i looked at him with a pout
and he looked at me with a grin
and then he vivisected a ligh Tning Bolt w a POCket Knife
and then he walked right in...............

(featuring

AUSTIN ANTOINE
austinantoine.bandcamp.com

and

Devin Bonnee
https://devinbonnee.bandcamp.com)
Track Name: (orange)
over the sounds of the howling crathco
you named the game
and i'm the asshole who'd pretending
to not remember your tattoos

you said your face was dripping snot so
i grabbed a napkin
and you said not so quietly that no-one heard you
'let's go get some juice'
'but, we're in a jamba juice right now..............'

we're in yer car
and on the windows
there is a layer of water
we make symbols in it
every single minute i spend with you
i wonder something new
i wonder when and how and who and what you are
and how long i can spend within it
we're at this bar
and i'm spending spinach i don't got
and i don't got a clue what's going on inside your heart
i'm just a baby with my bottle in the dark

time(time time time time) to go to bed
time(time time time time) to go back home
rest(time time time time) your little head
time to chew your bone(is on your side)
u dog u

we're at yer house
i'm feeling lucky
you've got a mouth on you
you want to 'fuck me cause i'm silly'
and, you say, that i talk like i'm a grown up
yeah.................
you ask my guidelines
i say i'm larry
you shove a sucker in my pants
you say it tastes like cherry
that's what makes this scary:
you don't even know what flavor sucker i would choose
i'm just a stupid idiot dumb ass mother fucking stupid ass hole with the blues

i'm i'm i'm i'm
write by your side
time time time time
gently slides by
Track Name: EXcept me, noBODY knows IT
EVERYTHING"S {ERFECT NOBODY KNOWS IT EXCEPT ME

it feels like a secret
nobody treats it
the way that it wants to be treated
it can't be beaten
unless what you want to do is beat it
then you can beat it
larry and i talked about it in a meeting
he conceded that all he's ever wanted was
receipts from the people who hurt him
he said he's dumb
and not all unique from the herd
he's hurt people
i heard this from folks, he's so
unbelievably humble!
so unbelievably humble!





(featuring Devin Bonnee
https://devinbonnee.bandcamp.com)
Track Name: space ship pt. 1
isn't it infinite?
can't i keep walking?

how far you've come
how dumb and young you were when you begun
you'd watch reruns and run around
and steal people's wine and
practice getting drunk

you got you some
and you always wanted some
so there you go
i hope that you are stoked
really man
i hope that you are stoked

isn't it trippy how infinite
the things we think are tiny are?
and how you can find a tiny heart
in anything you think about
think about it long enough
and you can fucking fall in love
with anything
or want to fucking hang yourself
yourself is all you've got
and you're a spaceship
so keep up with repairs
and don't let that vacuum in
cause it sucks
Track Name: 50/running ON EMPTYy
i used to think i was nifty
and they were holding me down
by the time i was fifteen
it was going around
when it was us at the thrifty
you didn't notice it yet
i would order up a triple scoop and then forget

think i'm running on empty
think i'm going about fifty

i used to think i was empty
but that was so full of shit
larry just seemed to get me
and we just seemed to get hitched
and there were bats in the belfry
i had a bag and stick
i would sit around and look away when they would kiss

if someone claimed to have the shroud of turin hanging in their house i'd probably wanna see
and all i'm saying is that i went to that party and i met everybody and all i saw was wannabes
i'm the kinda guy who has goals and i can't handle all that hippy dippy shit
yeah, i heard what he said. and i had one of those drinks and frankly that's all i needed

i think i'm running on empty
i think i'm going about fifty

the stars are shiny tonight
i'm holding my body in ways i can see that are right
and i'm happy to know

sadness is all just an axiom in larry's show
my sadness is all just an axiom in larry's show

HARE RAMA HARE LARRY HARE RAMA RAMA LARRY
OH WELLA WELLA WELLA
HARE RAMA HARE LARRY HARE RAMA RAMA LARRY
OH WELLA WELLA WELLA


(featuring
SARAH AULT
https://sarahaultmusic.bandcamp.com)
Track Name: u Were going OUT
i licked a leaf to make you laugh
it tasted bad but it didn't last
last place at all of the races
got no trophy's. but secret spaces...
found a box of wine stashed away
in a teepee underneath some hay
took a swing of ocean spray and mom told you to come pick me up

you turned on the nanny starring fran dresher
told me not to mess you basket ball shoes
YOU WERE GOING OUT

sharing a bed with your sibling
instead of your lover
you're sixteen, under covers, and you want a new brother

i figured out a way to balance on the table
wanna keep it going as much as i am able
till you and your friends get back
they will laugh, say i'm so wack
my legs are growing numb i'm gonna fall fall fall

i saw you sleeping on the couch
yer friends were all milling about
they made some calls
they said to mom
'your son is drunk, that's why he's gone'
and everything is relative
my soul is always on the get
your soul is always on the give
his soul is always on the treadmill

sharing a dream with my brother
and i'm wearing pajamas
putting my last name first like
and then there's a comma
sharing a room with my brother's a silly position
hearing the sounds of each other's
nocturnal emissions

in the moments before sleep
soupy headed
won't forget the things my brother said to me
what he said, it stuck with me
i was walking past the cafe that he said he used to frequent
i stuck in my head and sure enough he said he'd be there

sharing a bed with your sibling instead of your lover
you're sixteen, under covers, and you want a new brother
yeah
i figured out a way to balance on the table
wanna keep it going
as long as i am able
till you and your friends get back
they will laugh
say i'm so sack
my legs are going numb
i'm gonna fall
fall
fall


(featuring

Salami Rose Joe Louis
https://salamirosejoelouismusic.bandcamp.com)
Track Name: tAO JOnez
i left my bag on a bus stop
tao jones picked it up
gave it back to me
actually that wasn't his name
his name was kAIN
like that dude from the bible
yeah, that rude mother fucker
killed his brother as a rival

and he looked inside my spiral bound notebook
said the things i drew sort of looked like the things he drew
his mom said i was like him from the future
and i wondered if one blood cell could've gotten through the suture

i said

tao jonez
said yer gonna get low and get high
tao jonez
said yer gonna get low and get high
said tao jonez said tao jonez
said tao jonez
i know i did

he would paint his nails
and he would walk with a clip
he wouldn't acquiesce to all the normal male prescripts
he wore his pants real tite cause that's the way he felt most honest
i know his future was the bomb, cause i'm the one who fell on it
he did designer drugs
cuz he was five years younger than me
i missed the boat
but i can see it from my place in the trees
and he was skinny man
but i was skinnier than you'd believe
we needed something to eat
we needed something to eat

tao jonez
said yer gonna get low and get high
tao jonez
said your gonna get low and get high
said tao jonez say tao jonez say tao jonez i know i
did

hey
kid
i
don't
know
shit
a
bout
you
but
i'm
pro
ject
ting
on
to
you
for
dark
pur
pos
ses
i
swear
i
dont
mean
you
an
ny
harm
Track Name: MYTHICALSHIT
hoping i will turn out to be the kind of person i was hoping i was gonna turn out to be
fearing that my story is predictable, i'm sitting still, i think i need a change in my scene
getting what i want is making everything impossible, i'm smoking some weed
caught up in the calming effects when he comments on me
larry was the vehicle i crashed and now my honest self his limping away
i'm disillusioned to the glamour in the violence of picking my face
taking off the goggles just to ogle all the people looking through the fence at larry's place
i used to have a room there but i guess that he gave it away





but
things aren't all that bad
i'm working on all that
MYTHICAL SHIT
w my dad

things don't go my way
each and every day
but i think it's all okay



(featuring

Lindsey Haun

https://lindseyhaun.bandcamp.com/

and Jacob DeMonte-Finn)
Track Name: space//SHIP//part/two
i dunno i dunno
i don't even know if i'm supposed to know
i can see i can see
that all i fucking do is what i'm supposed to now

i'm feeling a love tug
i'm feeling all fucked up
meet me half way man

i've had fifty of these drinks today man
think i'm running on empty
think i'm going about 50
think i forgot my ID



tao jones said your gonna get low and get high
go ask someone older than L-A-R-R-Y ok?

go ask someone older
go ask someone older

BB LET ME SEE YER SPACESHIP
LET FLY INTO YER SPACE
U KNO THIS TYPE OF MEDITATION
COULD SAVE THE HUMANS
LARRY LARRY TOLD ME
THAT WHEN HE LEFT THE EARTH
HE EXPERIENCED A MOMENT
WHERE HE DIDN'T KNOW IF WOULD EVER
BE AS HEAVY AS A FEATHER
THAT'S WHAT HAPPENED WHEN I MET YOU BB
THE WADING AND WAITING AND WEIGHT JUST FELL AWAY
AND YOU GOT IN YER SPACE SHIP
AND I'M STILL HERE TODAY
Track Name: 100
he changed the way i write my a's
so i will wait
me i got today and only today
to get done what i need to get done

"do it like the sun. move to china when I feel I've done it. i feel like i am ten again, if i can be 100. i feel like i am ten again."

LAY SO STILL THAT YOU SHAKE
WHEN YER HEART BEATS
TRY TO SEE THE WHOLE DAMN THING AS AN ART PIECE

SIT AND CODIFY THINGS THRU HEART ACHE
DON'T BE SO SURPRISED WHEN YOUR LITTLE HEART BREAKS

WAKE UP CHILDREN
ITS TIIIMMMMEEEEE
TOO RIIIIIISSSSSEEEE
AGAAAAAAIIIIIIIIIIIINNN
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
WAKE UP CHILDRENNN
ITS TIIMMMEEE TO
RIIIISEEEEE AGAAAAAIIINNNNNN

when we saw his face, it seemed to say
we'd met our maker
me i've got til may
to get it straight
until i'm paper
but he said

"do shit like the sun. move to china when you feel you've done it. dance like you are ten again until you are 100. just dance like you are ten again."